Desatero pro prvňáčky

  1. Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
  2. Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mě nemusel čekat. Umím na tkaničce udělat mašličku.
  3. Umím uklízet knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
  4. Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami. Správně držím tužku mezi palcem a ukazováčkem.
  5. Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
  6. Umím vystřihnout obrázek nůžkami s kulatou špičkou.
  7. Dovedu si připravit svačinu na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
  8. Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
  9. Televizní pohádky pozorně sleduji a povídám i o nich s rodiči.
  10. Do aktovky si sám uložím věci, a to tam, kam patří.

Desatero pro rodiče

  1. Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka.
  2. Každý den ořežu tužky. Dítě jich má mít v zásobě několik.
  3. Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, spolu je dáváme do aktovky.
  4. Školní pomůcky koupím až po poradě s učitelem.
  5. Přípravu na vyučování rozdělím na 2 x 15min.
  6. Připravujeme se v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo dobře soustředit na svou práci.
  7. Příprava na vyučování by měla být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
  8. V klidu si s dítětem povídám o tom, co prožilo ve škole, odpovídám na jeho dotazy.
  9. O společných zážitcích si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo, čímž rozvíjím jeho rozumové vnímání.
  10. Své dítě často pohladím, pochválím za dobré výsledky a snažím se nezlobit se, když se mu ve škole nedaří.