Učivo 25. 5. – 28. 5.
On-line setkání pondělí 25.5.
čtvrtek 28.4.
Písanka str. 23 – 26
Slabikář
Str. 92
- Slabiky bě, pě, vě – slyšíme j, ale není tam (pondělní on-line setkání)
- Procvičování čtení – u slov ve sloupečcích si prosím vysvětlete význam slov (rozdíl pěvec, zpěvák)
- Procvičování čtení vět – prosím o důraz na intonaci – klesneme hlasem a uděláme pauzu u čárky a tečky, také prosím dětem dávejte otázky k textu
Str. 93
- Procvičování čtení vět – důraz na intonaci, prosím dávejte dětem otázky k textu
- Děti spojí obrázek se slovem
- Procvičování čtení – prosím dbejte na intonaci
- Sloupečky, – nácvik čtení slov, prosím ujistěte se, že děti znají význam slov (vědro)
Str. 94
- Procvičování čtení
- Děti vyberou a podtrhnou správné slovo
- Procvičování čtení – důraz na intonaci, prosím dávejte dětem otázky k textu
- Děti spojí čarou dvě části věty
Vrána kráká: krá, krá, krá
- Sloupeček – nácvik čtení slov, prosím ujistěte se, že děti znají význam slov (popěvek, krůpěj, věrně, trpělivě, pečlivě)
Str. 95
- Slabika mě – děti v říkance zakroužkují slabiku mě
- Děti dopíší slabiku mě a přečtou slova, která vznikla, prosím ujistěte se, že děti znají význam slov
- Čtení různých tvarů slov, 0
- Děti si přečtou větu a doplní správné slovo, prosím nechte je pracovat samostatně
- Čtení slov, prosím nechte děti, ať si vyberou jeden sloupeček a vymyslí věty, které budou obsahovat dané slovo
Str. 96
- Procvičování čtení – důraz na intonaci, prosím dávejte dětem otázky k textu
- Tajenka
- Děti doplní do věty své jméno, prosím zopakujte s nimi, že jména se píší s velkým…. (písmenem)
- Sloupeček – nácvik čtení slov, prosím ujistěte se, že děti znají význam slov0
Matematika
Str.71 – odčítání si ukážeme v pondělním on-line
1 – slovní úloha, děti ve znázornění škrtnou 12 kč, doplní výpočet 20-12=80
2 – děti škrtnou hodnotu mincí, které odčítají a doplní výsledek
3 – s tímto cvičením, pokud ho nestihneme v pondělí jim prosím pomozte
4 – děti podle návodu vybarví vstupenky
5 – s tímto cvičením děti možná budou potřebovat Vaši pomoc
6 – děti doplní, o kolik se čísla liší, zjistíme odčítáním, nebo dopočítáváním
19 – 13 = 6 nebo 13 a kolik chybí do 19?
7 – procvičování pamětného počítání
Str. 72
1 – děti doplní, kolik dětí se vejde do řady podle zadání
2 – děti vyluští tajenku – vypíší první písmena ze jmen dívek a první písmena ze jmen chlapců (Princ Bajaja)
3 – procvičování odčítání
4 – děti doplní o kolik více bylo dětí z 1. A, vypočítají odčítáním nebo dopočítáváním (viz. výše)
5 – děti vyberou 2 věci, které si mohou koupit, když mají 20 kč (nemusí to být přesně 20 kč)
Str. 73
1,2 – děti si samy přečtou slovní úlohu, zapíší příklad a výsledek doplní i do odpovědi
20 – 14 = 6 20 – 11 = 9
3 – děti podtrhnou správnou větu
4 – děti zakroužkují 2 čísla, tak, aby se jim lépe sčítalo – dvě čísla, která dají dohromady 10
5 – děti vybarví hvězdičky s čísly vždy o 2 menšími – čísla sudá
6 – děti vybarví mráčky s čísly vždy o 2 menšími – čísla lichá
Str. 74
1-4 – slovní úlohy – prosím tyto úlohy dětem čtěte, děti zpaměti vypočítají a výsledek zapíší do rámečku
5 – děti si přečtou slovní úlohu, do rámečku doplní znaménko je větší/menší, a škrtnou čísla, pro která neplatí, že jsou větší než 13 (10,11,12)
6 – do prvního rámečku děti doplní libovolné číslo pro které platí nerovnost, do řádku pak další 3 řešení
7 – děti doplní, o kolik se čísla liší, vypočítají odčítáním nebo dopočítáváním (viz. výše)
9 – děti doplní znaménka je větší, je menší
10 – procvičování pamětného počítání
11 – děti spojí body vždy podle barevného nákresu nahoře
Červený s modrým, modrý se zeleným, zelený se žlutým, žlutý s černým
Vznikne nápis UMÍM POČÍTAT
S dětmi, které budou ve škole budou pracovat paní učitelky či vychovatelky, jejich rodiče prosím o procvičování čtení.