Učivo 30. 3. – 3. 4.
Písanka – str. 32-35
- Prosím na str. 33 dejte pozor na správné napojování písmenek
- Na str. 34 děti doplní vhodné barvy (první řádek jen opíší, další doplňují)
Slabikář
Str. 66
- Čtení vět – prosím ptejte se dětí na to, co četly (Kolik vody je v potoce? Aj.)
- Puzzle – děti jednou barvičkou vybarví dvě slabiky téhož slova (jaro, slunce, voda, tráva, ptáci, včela, potok)
- Podle textu děti domalují mašle na pomlázky
- Tajenka –
Str. 67
- Čtení vět – prosím opět se dětí ptejte, co četly, dávejte otázky k větám
- Podle vět děti dokreslí kuličky do váčku, jsou označeny prvním písmenem jména
- Děti spojí hádanku s obrázkem (petrklíč, tulipán, pampeliška)
- Povídání o venkovních aktivitách – to nechám na Vašem uvážení, nerada bych, aby bylo dětem líto, že mají omezený pohyb venku
- Děti spojí stejné věty, opět se můžete ptát na to, co děti přečetly (Kdo skáče panáka?)
Str. 68 (69)
- Písmenko Ř
- https://www.youtube.com/watch?v=yMIpneX43gI
- V básničce najít a zakroužkovat všechna Ř
- Na str. 69 – čtení slabik, pokud máte ucebnice.online, prosím pusťte jim hvězdičky
- Slabiky spojit do slov, nechte jim na to čas, ať to zkusí samy, ale pro někoho je to dost těžké
- Čtení slov
- Čtení vět, na ně navazuje věta k doplnění: Ulovil úhoře. (dole je nápověda)
Str. 69
- Doplnit do slov: UVAŘÍ NAŘEŽE
NAVAŘÍ POŘEŽE
Pokud to bude možné, prosím popovídejte si s nimi o významu jednotlivých slov, jak se liší
- Věty ke čtení – prosím opět si s nimi povídejte, o textu, jak Vám mohou pomoci, zvláště teď
- Název pohádky – vypíší do rámečku tučná písmena: HRNEČKU VAŘ!
- Sloupeček – čtení slov
MATEMATIKA
44/
1 – děti spočítají ozdoby na hrníčcích a spojí se správným číslem
2 – děti namalují 11 šipek, 12 hvězdiček….
3 – děti spočítají mince a zapíší počet korun
4 – psaní čísel – číslice umíme, to zvládnou za chvíli
45/
1 – děti dané číslo vyznačí na číselné ose – obtáhnou čárku a dopíší číslici na správné místo
2 – děti spočítají kusy nádobí a navzájem porovnají:
3 – děti škrtnou nejmenší číslo a zakroužkují největší – umí, mají rychle hotovo
4 – děti doplní znaménka je větší, je menší, rovná se – také umí, mohou se podívat na číselnou osu nahoře
46/
1 – děti doplní oba příklady
10+2 10+1 10+4
2+10 1+10 4+10
2 – dokreslit mince – desetikorunu, koruny a podle toho doplnit výsledek
3 – zakroužkovat chybějící střep – ten velký se dvěma srdíčky dole
4, 5 – prosím pomozte dětem přečíst zadání (obsahuje ě,ň)
6 – děti doplní = a výsledek, přepsání do sešitu neřešte, sešity mám u sebe, navíc se teprve učíme do nich psát
7 – děti libovolým způsobem ozdobí šátek
8 – vypočítat příklady – pokud můžete, dejte jim k dispozici číselnou osu, při sčítání skáčeme doprava