Učivo 6. – 8. 4.

Učivo 6.4. – 8.4.

 

Písanka str. 36 – 38

  • 38 je písmenko K, to dětem ukážu při úterním on-line setkání

Slabikář

Str. 70 – hádanka – první 3 řádky děti zvládnou přečíst samy, poslední obsahuje ť a ch (kuchař)

  • Děti podtrhnou co kuchař potřebuje k práci (vařečka, talířek, konvice, lžíce, vidlička, poklička), u dalších věcí řeknou, která povolání je potřebují (hřeben – kadeřnice apod.)
  • Co kdo potřebuje? – děti najdou v tabulce (u slov jsou přehozené slabiky)

Prut – rybář

Stříkačka – lékař

Košík – sadař

Mouka – pekař

  • Hádanka – řešení: Ta můra co Vás úkoluje.

S některými slovy jim prosím pomozte, obsahuje slova s ě, které se děti ještě číst neučily

Str. 71 –  Pohádka – prosím nechte děti pohádku dovyprávět, obrázky pomohou. Chybí závěr (přišel medvěd, nevešel se, chaloupku zboural, zvířátka si postavila novou, hezčí a lepší)

  • Děti si přečtou a opraví chyby

Koza mečí,                 Kráva bučí,                        Slípka kdáká,

ovce bečí.                  čmelák bzučí.                    žába kváká.

  • Hádanka – děti doplní háčky a čárky, do rámečku nakreslí telátko.

 

Matematika

Str. 47

1 – odčítání k deseti, podle prvního příkladu, který je znázorněný vedle obrázku děti doplní příklad

13 – 3 = 10

  • Pak doplní tabulku, výsledek je vždy 10

2 – děti dokreslí desetikorunu a malé koruny podle zadání, pak malé koruny škrtnou, zbyde desetikoruna

3 – děti vybarví jeden způsob, jak je možné zaplatit 14 kč.

4 – rozklad čísel – děti číslo rozloží na 10 a zbytek (15 – 10 a 5, 12 – 10 a 2, 11 – 10 a 1….)

5 – děti vybarví mince, kterými zaplatí částku v rohu, pouze jednu možnost

6 – děti vybarví mince, kterými mohou zaplatit 15 kč, tentokrát v každém řádku jeden způsob

7 – děti vypočítají příklady

 

 

Str. 48

1 – pyramidy – vypočtáníme odčítáním (je to stejné jako rozklad na předchozí stránce)

15 – 10 = 5  (rozklad na deset a zbytek)

2 – děti doplní pyramidu (stejně jako u cv. 1) a pak vytvoří z těchto tří čísel vytvoří 4 příklady, dva na sčítání, dva na odčítání, děti se tím učí, že u sčítání lze sčítance prohodit, že se čísla opakují

3 – slovní úloha, znázornění je doplněné, V  (výpočet) 14-10=4, doplní do odpovědi, zbyly jí 4 dukáty

4  – podle znázornění děti zapíší příklad a vypočítají (odčítají 10)

5 – děti vypočítají příklady

6 – do sešitu děti opisovat nebudou, doplní jen = a výsledek

7 – pyramida, je tam znaménko -, proto odčítáme

15          10          7             5

5            3          2

2            1

1

 

Str. 49 – sčítání do 20 – prosím stránku si nechte až po on-line setkání v úterý

1- toto jim ukážu při společném on-line setkání v úterý

2 – číselné osy – při sčítání skáčeme doprava

3 – podle návodu, barevných puntíků a šipek děti nakreslí čáry, vyjde jim nápis TANCUJTE!

 

Vyhlašuji NEPOVINNOU soutěž o nejkrásnější velikonoční kraslici, fantazii se meze nekladou, děti mohou omalovat opravdové vajíčko, nebo ji vyrobit z papíru…. Prosím o zaslání fotografie výtvoru (bez dětí), uspořádáme veřejné hlasování na stránkách a FB školy. Děti znají pravidla, ony samy mohou hlasovat pro kohokoliv, kromě sebe.

 

Přeji Vám krásné (v rámci možností) a klidné Velikonoce.

 

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close