Učivo 6.4. – 8.4.
Písanka str. 36 – 38
- 38 je písmenko K, to dětem ukážu při úterním on-line setkání
Slabikář
Str. 70 – hádanka – první 3 řádky děti zvládnou přečíst samy, poslední obsahuje ť a ch (kuchař)
- Děti podtrhnou co kuchař potřebuje k práci (vařečka, talířek, konvice, lžíce, vidlička, poklička), u dalších věcí řeknou, která povolání je potřebují (hřeben – kadeřnice apod.)
- Co kdo potřebuje? – děti najdou v tabulce (u slov jsou přehozené slabiky)
Prut – rybář
Stříkačka – lékař
Košík – sadař
Mouka – pekař
- Hádanka – řešení: Ta můra co Vás úkoluje.
S některými slovy jim prosím pomozte, obsahuje slova s ě, které se děti ještě číst neučily
Str. 71 – Pohádka – prosím nechte děti pohádku dovyprávět, obrázky pomohou. Chybí závěr (přišel medvěd, nevešel se, chaloupku zboural, zvířátka si postavila novou, hezčí a lepší)
- Děti si přečtou a opraví chyby
Koza mečí, Kráva bučí, Slípka kdáká,
ovce bečí. čmelák bzučí. žába kváká.
- Hádanka – děti doplní háčky a čárky, do rámečku nakreslí telátko.
Matematika
Str. 47
1 – odčítání k deseti, podle prvního příkladu, který je znázorněný vedle obrázku děti doplní příklad
13 – 3 = 10
- Pak doplní tabulku, výsledek je vždy 10
2 – děti dokreslí desetikorunu a malé koruny podle zadání, pak malé koruny škrtnou, zbyde desetikoruna
3 – děti vybarví jeden způsob, jak je možné zaplatit 14 kč.
4 – rozklad čísel – děti číslo rozloží na 10 a zbytek (15 – 10 a 5, 12 – 10 a 2, 11 – 10 a 1….)
5 – děti vybarví mince, kterými zaplatí částku v rohu, pouze jednu možnost
6 – děti vybarví mince, kterými mohou zaplatit 15 kč, tentokrát v každém řádku jeden způsob
7 – děti vypočítají příklady
Str. 48
1 – pyramidy – vypočtáníme odčítáním (je to stejné jako rozklad na předchozí stránce)
15 – 10 = 5 (rozklad na deset a zbytek)
2 – děti doplní pyramidu (stejně jako u cv. 1) a pak vytvoří z těchto tří čísel vytvoří 4 příklady, dva na sčítání, dva na odčítání, děti se tím učí, že u sčítání lze sčítance prohodit, že se čísla opakují
3 – slovní úloha, znázornění je doplněné, V (výpočet) 14-10=4, doplní do odpovědi, zbyly jí 4 dukáty
4 – podle znázornění děti zapíší příklad a vypočítají (odčítají 10)
5 – děti vypočítají příklady
6 – do sešitu děti opisovat nebudou, doplní jen = a výsledek
7 – pyramida, je tam znaménko -, proto odčítáme
15 10 7 5
5 3 2
2 1
1
Str. 49 – sčítání do 20 – prosím stránku si nechte až po on-line setkání v úterý
1- toto jim ukážu při společném on-line setkání v úterý
2 – číselné osy – při sčítání skáčeme doprava
3 – podle návodu, barevných puntíků a šipek děti nakreslí čáry, vyjde jim nápis TANCUJTE!
Vyhlašuji NEPOVINNOU soutěž o nejkrásnější velikonoční kraslici, fantazii se meze nekladou, děti mohou omalovat opravdové vajíčko, nebo ji vyrobit z papíru…. Prosím o zaslání fotografie výtvoru (bez dětí), uspořádáme veřejné hlasování na stránkách a FB školy. Děti znají pravidla, ony samy mohou hlasovat pro kohokoliv, kromě sebe.
Přeji Vám krásné (v rámci možností) a klidné Velikonoce.